Bij het grasduinen in de tijd terug op deze site vernam ik dat je gewoon met euro's wegkunt in tanzania?
Klopt dit?
Cheques inwisselen blijkt enorm veel tijd te kosten.
Graag had ik dit met zekerheid geweten van iemand die pas gewest is in t
Euro''s kun je goed wisselen inderdaad, je hebt een gunstiger koers dan met dollars. Met dollars echter is het mogelijk contant te betalen (er zijn plekken waar dit zelfs verwacht wordt van toeristen) dus om deze bij je te hebben is ook altijd handig.
Travellers cheques wisselen in Dar es Salaam duurde een eeuwigheid, maar in Zanzibar was het in 10 minuten bekeken. Het kan dus snel gaan.
Ik heb in Stone Town op Zanzibar (Unguja) trouwens ook een ATM gezien afgelopen januari, dus wat dat betreft is de Lonely Planet alweer achterhaald. Traveler's Cheques kunnen op bijna elke plaats die wat meer faciliteiten heeft worden ingewisseld (dus niet bij dat schattige hotel dat uit rieten hutjes bestaat op een afgelegen gedeelte van het eiland), maar in vrijwel ALLE gevallen werd er forse commissie gerekend (5 tot 10%), net als met de creditcard.
Men keek in sommige gevallen ronduit hongerig naar onze Euro's en wilde die maar al te graag voor een gunstiger koers inruilen dan dollars, maar er cash mee betalen in een kleiner hotel of café was vaak niet mogelijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?