muskietennet hier of daar kopen

• Monique

Hallo, Ik vernam reeds dat sqlaapzakken te koop zijn in Dar.

Wij hebben nog geeen muskietennet en vragen ons af of we die daar kunnen kopen.

Is een geimpregneerd net nodig en zoja hebben ze die daar ook?

Of is een ikea muskietennet voldoende?

Graag advies.

• JMP

muskietennet bij Ikea? is dat niet hetzelfde als schemerlampen bij Bever Zwerfsport? :-)

Maar serieus: als je zo'n ding koopt, moet ie goed zijn. Niet modieus of goedkoop.

jm

• Lizzy

Denk eraan dat je een geimpregneerd muskietennet moet hebben. Een gewone klamboe heeft weinig effect. Je moet dus wel even goed kijken wat je koopt, bij reiszaken zijn goede geimpregneerde klamboes te koop, niet bij de Ikea voor zover ik weet

Lizzy

• Loes

Ik weet niet wanneer je het muskietennet nodig hebt, maar als je het op de dag van aankomst nog moet gaan zoeken (tussen alle geweldige indrukken door en na een lange vliegreis), lijkt me dat niet handig. Dan heb je wel een probleem als je er de eerste nacht geen hebt. Ik heb 3 maanden in Dar gewoond, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waar je een fatsoenlijk muskietennet kunt kopen (er zijn wel van die leuke gekleurde te koop op straat, maar of die goed zijn?).

Het lijkt mij dus verstandig om ze zelf mee te nemen. Echter, in hotels waar ik ben geweest waren altijd muskietennette boven de bedden (al dan niet zonder gaten, maar ze waren ok) dus in hoeverre je ze echt nodig hebt vraag ik me af…

• Monique

Hallo Loes, je zegt dat er overal muskietennetten waren in de hotels waar jij logeerde, wij plannen logement in low budget hutten of bungalows of hotels.Wat denk je??

Wij vertrekken einde van de maand, is dit nu een muggeperiode of niet?

groetjes

Monique

• Loes

Ik heb alleen low-budget geslapen, vooral in Zanzibar. Ook in de goedkoopste hotels waren muskietennetten, dat hoort in zo''n muggenland bij het interieur. Zelfs in strandhutjes waar ik heb geslapen (in Dar) hingen klamboes.

Over een maand zijn er denk ik wel muggen ja, afhankelijk van de plaatsen waar je bent.

Veel plezier!

• Liza

Je kan het beste wel een geimpregneerd net kopen, het is gewoon verstandig. Muggen steken van zonsondergang tot zonsopgang. Als je in een malaria gebied zit hoort deze er gewoon bij. Ze zijn wel duur maar een gewone klamboe is niet toereikend. Als je spuiten gaat halen bij de GGD kun je ze daar ook gewoon kopen.

Veel plezier