Dit wordt vast weer een lange thread over wel of geen malariapillen slikken.
Ik weet ook niet wat het beste is. Vorige zomer (eind mei, begin juni) was ik in Arusha: geen malariamug gezien. Arusha zou te hoog liggen voor die beesten.
Ik was ook in Dar en ook daar: geen mug gezien. Het klimaat van Dar zou te warm zijn voor die beesten.
Toch heb ik braaf pillen geslikt: geen Lariam want dat schijnt nogal nare bijwerkingen te hebben, maar Malarone. En wat denk je? Niks van gemerkt.
Bovendien heb ik me bijna iedere avond lekker (!) ingesmeerd met een antimuggenspul waar flink van Deet inzit. Van Deet gaan die beesten op de loop, en dat snap ik wel, want het stinkt behoorlijk.
Mijn overwegingen waren: ik hou weliswaar niet van dat spul, en die pillen zijn ook wel duur, maar liever dat dan malaria oplopen, hoe klein de kans ook is.
Als je geen Malarone wilt gebruiken, zorg dan in ieder geval voor lange mouwen en lange broekspijpen, vooral 's avonds en dan ook liever niet van die hele dunne stof. En slaap onder een goed ingestopte klamboe. Soms hangen die dingen wel in hotelkamers, maar niet altijd. Meenemen, dus.
Ik vraag me af of je hier wijzer van wordt, er komen vast nog wel anderen met een geheel andere opinie.
Sterkte…
Johan Banis
School voor Journalistiek
Utrecht