reisadvies

• marc

Wij willen in maand 10 naar Tanzania reizen, 3 a 4 weken op safari reis met een touroperator, tent/lodge"s combinatie.Afsluitend misschien Zanzibar

Heeft er iemand tips???? of ervaringen positief / en negatief.

Kan men een visum makkelijk regelen op het vliegveld in dar. (Zoals in Kenia)

• Loes

Het schijnt mogelijk te zijn om een visum op het vliegveld te regelen, maar het is makkelijker via het consulaat in Nederland. Dan weet je zeker dat je het land in kunt en ben je sneller binnen, zonder veel papierwerk. Het is tenslotte Afrika, niet alles wordt snel geregeld…

• nasir

visum kan je regelen opvliegvild in dar es salam dat hoeft geen pro. te zijn. wat ik mestal mensen probeerd te adviceerd is dat probeerd jou vacanties nutig te zijn voor lokaal mensen door bv gebruik maken van home stay services waarvan de lokaal mensen kan iets leren van jou en mischien jij van hun.bv ik ken een jong die is 22 jaar is net klaar met zijn hoog school. en is niet geloot op univasiteit omdat veinig zit plaats was en veel studenten geslaagd deze jaar.hij wau rechter worden. nu heb wij onze vacantie huis aan hem gelaten en moet hij self reden hoe gaat hij dat reden . hij is gekomen met iedee dat hij gaat dat een backpacker openen in combinatie met home stay service. dus u kunt soort mensen helpen door bv een dag gebruik maken van hun service in dar es salaam wie weet mischien kan hij jou brengen naar zijn geborteplaats in de dorp waarvan ik en jou zou niet makalijk aan kunen komen maar ik ben geweest en ik ben achter gekomem dat duitser vrouwen zijn daar onder gebracht tijden 1 wereld oorlog!

mijn vrouw vind deze is niet een advice maar wat vind u.

• nasir

de visu in dar is goedkoop en er is geen papierwerk jij sta bijna op zelfde rij als gewoon mensen die visum hebben.

• Silvia

Visum is eenvoudig op het vliegveld te verkrijgen. Je vult hetzelfde papier in als hier in Nederland maar je spaart de kosten van aangetekend verzenden van je paspoort incl. een aangetekende retour envelop. Bovendien heb je geen pasfoto's nodig. (scheelt dus ook weer geld als je ze nog moet laten maken).

Voor safari's kun je eens kijken in Dar bij Victoria Expeditions. Zij zitten in een straatje vlakbij restaurant Chief Pride in Dar es Salaam vlakbij Jambo Inn (prima goedkope slaapgelegenheid in Dar). Victoria zit ook in Arusha.

• Ger

De website van Victoria is http://www.victoriatz.com

Ziet er volgens mij inderdaad degelijk uit

• marc

Deze reisorganisatie is deze betrouwbaar en goed ??

Alleen ik zag dat ze maar 7 daagse reis safarie hadden.

• Silvia

Het kan zijn dat ze via internet alleen maar 7 daagse reizen aanbieden, maar er valt met hen te onderhandelen over de tijdsduur en de te bezoeken parken. Je moet er alleen rekening mee houden dat de Jeep vol moet zitten en dan gaat het om 4 of 5 personen. Je moet dus zelf zorgen voor het aantal personen of je laat het aan hen over, maar dan heb je kans dat je niet direct kunt vertrekken

• Gijsbert

3 a 4 weken is goed om Tanzania in vogelvlucht te zien. Als je vanuit Nairobi komt duurt het een uur of 5 om in Arusha aan te komen (met een transit-visa). Wellicht kom je vroeg aan in Nairobi en dan kom je redelijk vroeg aan. In ons geval werd dat 's avonds (niet echt relaxt om nog iets te vinden). In The Lonely planet zijn verschillende guest houses te vinden. Om een operator te vinden is wel een crime, omdat je nooit weet of het goed is. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan en dus een tijdje in Tanzania gezeten en eigenlijk bij toeval zijn we bevriend geraakt (en nog steeds) met een touroperator. We hebben Lake Manyara, Serengeti en Ngorongoro gezien in 4 dagen. Het was budget voor ongeveer $80 pppd en we hebben het heel goed naar ons zin gehad. Goede en vooral vriendelijke gids en kok. En natuurlijk 3 maaltijden per dag. Wat ik heel graag had gedaan en ook zal doen is naar Lake Natron. Het ligt ook in het noorden, maar het is een beetje ontoegankelijk. het is een zoutwaterlake en vulkanisch gebied. Ook heb je daar Mount Lengai. Dit is de berg waar de god van de traditionele Maasai woont. Ook zijn we naar Zanzibar geweest (…echt een vakantiegevoel) en geprobeerd om met de boot Lake Tanganyika te bevaren. Je moet met de trein eigenlijk van Dar naar Kigoma en dan met de boot naar Kasanga en van Kasanga weer naar Dar. Dit ging niet helemaal omdat de planning in de soep raakte, waardoor we het andersom gingen. Dit werd onmogelijk, maar de treinreis naar Mbeya is aan te bevelen. Heel relaxt.Ik kan je het e-mailadres van de touroperator geven en hij zal je precies kunnen vertellen hoe of wat. Vertel hem dat je het van mij hebt, want dan hebben we het over vrienden onder elkaar. Zijn naam is Lazaro en emailadres is nsee31@yahoo.com. Je kan hem vrijblijvend je ideeen mailen en dan kijken wat hij je te bieden heeft!

Groetjes en veel reisplezier,

Gijsbert Roos

• yvonne

Beste Gijsbert,

Wij zijn net terug uit DAR.

Een visum kost 50 US dollar per persoon, niets anders, geduld is geboden. Je krijgt een geel bonnetje als betalingsbewijs.

groeten en veel plezier