3 a 4 weken is goed om Tanzania in vogelvlucht te zien. Als je vanuit Nairobi komt duurt het een uur of 5 om in Arusha aan te komen (met een transit-visa). Wellicht kom je vroeg aan in Nairobi en dan kom je redelijk vroeg aan. In ons geval werd dat 's avonds (niet echt relaxt om nog iets te vinden). In The Lonely planet zijn verschillende guest houses te vinden. Om een operator te vinden is wel een crime, omdat je nooit weet of het goed is. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan en dus een tijdje in Tanzania gezeten en eigenlijk bij toeval zijn we bevriend geraakt (en nog steeds) met een touroperator. We hebben Lake Manyara, Serengeti en Ngorongoro gezien in 4 dagen. Het was budget voor ongeveer $80 pppd en we hebben het heel goed naar ons zin gehad. Goede en vooral vriendelijke gids en kok. En natuurlijk 3 maaltijden per dag. Wat ik heel graag had gedaan en ook zal doen is naar Lake Natron. Het ligt ook in het noorden, maar het is een beetje ontoegankelijk. het is een zoutwaterlake en vulkanisch gebied. Ook heb je daar Mount Lengai. Dit is de berg waar de god van de traditionele Maasai woont. Ook zijn we naar Zanzibar geweest (…echt een vakantiegevoel) en geprobeerd om met de boot Lake Tanganyika te bevaren. Je moet met de trein eigenlijk van Dar naar Kigoma en dan met de boot naar Kasanga en van Kasanga weer naar Dar. Dit ging niet helemaal omdat de planning in de soep raakte, waardoor we het andersom gingen. Dit werd onmogelijk, maar de treinreis naar Mbeya is aan te bevelen. Heel relaxt.Ik kan je het e-mailadres van de touroperator geven en hij zal je precies kunnen vertellen hoe of wat. Vertel hem dat je het van mij hebt, want dan hebben we het over vrienden onder elkaar. Zijn naam is Lazaro en emailadres is nsee31@yahoo.com. Je kan hem vrijblijvend je ideeen mailen en dan kijken wat hij je te bieden heeft!
Groetjes en veel reisplezier,
Gijsbert Roos