Interessante plaatsen in Kenia/Tanzania

• Ger

In alle mogelijke berichten en sites lees je ontzettend veel over het aanbod aan safaris en de ervaringen van reizigers met bureau's ter plaatse.

Helaas vind ik weinig over interessante steden/dorpen of bevolkingsgroepen (m.u.v. de Maasai) die je kunt bezoeken.

Wie kan hier meer over vertellen of aangeven waar ik dat kan vinden.

Mijn vraag heeft betrekking op de (zeer ruime) omgeving van Nairobi en/of Arusha

Verder een ander vraag wie was er in Gombe National park en is het de moeite waard voor de verre reis vanuit b.v. Arusha en hoe er te komen

• Gijsbert

Beste Ger,

Ik ben een aantal keer in Tanzania geweest en heb daar onder andere Engels les gegeven aan Maasai in het dorpje Longido. Dit dorpje kan je bezoeken in het cultural tourism programme. Je kan dan het Maasaileven meemaken. Er zijn nog meer cultural tourism programmes door heel tanzania. Het bijzondere is dat de lokale bevolking hiervan het meest profiteert. Longido ligt 80 km boven Arusha op weg naar Nairobi. Hier in de buurt liggen nog meer bijzondere dorpjes zoals Gelai en je kan in overleg met een touroperator Lake Natron bezoeken. Ik heb een vriend in Arusha die een company heeft die zou je eens kunnen benaderen voor je speciale vragen. Hij heet Lazaro, nsee31@yahoo.com, en als je vertelt dat je het van mij hebt weet hij meer. Je kan zeggen dat je juist die interessante dorpen wil bezoeken en alles kan geregeld worden!

In de Usambara Mountains (van Arusha naar Tanga) kan je ook Cultural Tourism doen en je kan ook de Hadzabe (jagers & verzamelaars) bij Lake Eyasi bezoeken wat weer op de weg naar Lake Victoria ligt. Er zijn echt veel mogelijkheden, hij kan je hierin adviseren en ook de prijzen/reistijden/bereikbaarheid. Veel plezier en succes! Als je nog vragen hebt…..

Groeten,

Gijsbert

• JMP

wat betreft Gombe: check www.intotanzania.com. ze zijn daar lyrisch over Mahala mountains, wat ongeveer hetzelfde biedt als Gombe. Wel duur, overigens.

jm

• Monique

Ik heb je tips gelezen voor de omstreken van Arusha en Nairobi? heb je gelijkaardige tips in de opgeving vanDar en de noord of zuidkust?