wat moet drie weken tanzania gaan kosten???

• marloes

Hallo Iedereen,

Wij, mijn vriend en ik, willen juni aanstaande drie weken naar tanzania en nog een weekje zanzibar.

Probleem is dat wij erg moeilijk kunnen inschatten wat deze reis ons zal gaan kosten. Wij willen zelfstandig rondreizen, aangezien dit vaak het goedkoopste is.

Onze vraag is dan ook, zijn er mensen die ons een gemiddelde schatting kunnen geven van de het totale bedrag wat je drie weken tanzania met twee personen ongeveer gaat kosten? Zitten we met een schatting van ongeveer 2000 euro in de buurt (exclusief vliegticket)?? Rekening houdende met een aantal safari's, excursies, vervoer en overnachtingen natuurlijk.

Verder zijn tips hoe we deze reis zo goedkoop mogelijk kunnen maken helemaal welkom! Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes marloes en roland

• pien

Ik wil even reageren op jouw bericht omdat je schrijft dat zelfstandig reizen het goedkoopst is. Ik denk dat dat niet helemaal klopt. Ik houd absoluut niet van groepsreizen, ook niet kleinschalig, maar als je de reisgidsen van shoestring en een aantal andere organisaties bekijkt dan zie ik dat je goedkoper uit bent met zo'n groepsreis dan wanneer je individueel gaat. Logisch ook want zij kopen groot in.

Wanneer je de tijd neemt om ook oudere berichten op deze pagina leest kom je al een heel eind, heb ik ook gedaan, wij willen ook deze zomer naar Tanzania.

De vakantiebeurs is er momenteel in Utrecht, vorig jaar hebben wij daar een reis naar Brazilie geboekt met flinke korting, en er waren veel organisaties die een aanbieding hadden.Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor Tanzania geldt!

• Loes

Goede keus, Tanzania!

het volgende heb ik grof geschat (per persoon)

Safari: $ 100 per dag

overnachten: $ 15 per dag

eten en drinken $ 20 per dag

vervoer: totaal $ 200 (boot, bus, trein)

extra excursies/ souvenirs: vaak geen hoge prijzen

Voor 3 weken rondreizen kom je met $ 1000 (in euro is dat dus minder, weet niet in hoeverre prijzen zijn aangepast aan de sterk dalende dollar) een heel eind. Safari komt daarbij, ligt eraan hoeveel dagen je dat doet.

De Lonley planet of soortgelijks kan helpen bij het plannen van de reis en de kosten.

Groetjes Loes

• Silvia

Hallo,

Wij hebben ongeveer het volgende uitgegeven.

Overnachtingen 10 a 20 dollar voor 2 personen per nacht

Safari;s 85 tot 100 dollar per persoon per dag

Bus van Dar naar Arusha en terug ongeveer 20 dollar pp enkele reis in een luxe bus.

Eten en drinken ongeveer 10 tot 15 dollar per dag en dat soms per 2 personen.

In sommige dorpen is het echt spotgoedkoop. Het is soms even zoeken naar een goede locatie om te eten of te slapen, maar echt de goedkope adressen waar wij zijn geweest waren allemaal goed.

Het lokale vervoer kost ook bijna niets.

Wij zijn 3 weken weggeweest en hebben ongeveer zo'n 1500 euro uitgegeven voor 2 personen excl. vliegreis, maar verder all-in.

Succes