Kenia of Tanzania??

• Jeroen

Hallo,

wij hebben twee reizen die wij erg mooi vinden maar wij kunnen geen keuze maken.

Via Baobab kan je 21 naar Kenia of Tanzania.

Wij zijn afhankelijk van de schoolvakanties en kunnen alleen eind juli of begin augustus vertekken.

Welk land is het mooist in die periode? Is er nog verschil in weer tussen deze twee landen in deze periode?

Aan de kenners; graag een advies.

• JMP

Hi Jeroen,

Eerste vraag is natuurlijk: wat wil je gaan doen?

Wil je alleen op safari? Wil je ook wandelen? Wil je aan het strand?

Wat natuur betreft ontlopen de landen elkaar niet zo heel veel. De Mara lijkt bijvoorbeeld op de Serengeti, de diersoorten zijn over het algemeen ook hetzelfde.

Wij hebben vorig jaar gekozen voor Tanzania omdat het iets minder begaan is dan Kenia. Ook attracties als Ngorongoro en de Kilimanjaro maken Tanzania speciaal. We hebben daarnaast een tijdje verbleven in het zuiden, in Selous Game Reserve. Daar kun je ook walking safaris doen, wat een bijzondere belevenis is. Ik weet niet of dit mogelijk is in 1 van de parken in Kenia.

Voor strand is Zanzibar een mooie bestemming, ook als je wil gaan duiken. Het heeft naar mijn mening iets meer charme en historie dan Mombasa en omgeving.

Ik zou dus zeggen: Tanzania. Maar vraag vooral ook mensen die in Kenia zijn geweest.

jm