Visum voor 4 maanden

• Lizzy

Komend jaar ga ik 4 mnd stage lopen en reizen in Tanzania. Volgens het consulaat hier moet ik dan een visum voor 3 maanden regelen en dit dan later in Dar es Salaam verlengen, maar volgens de website van de Nederlandse ambassade in Nederland kan dit niet en moet je hier voor 100 euro een soort tijdelijke verblijfsvergunning regelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt!

Lizzy

• Loes

Een toeristenvisum dat je bij het consulaat in Nederland koopt (voor +/- 50 euro), daarmee kun je Tanzania inkomen en er 3 maanden blijven. Als je daarna in Tanzania bent moet je een ‘residence permit’ kopen voor 120 dollar (dat is een soort tijdelijke verblijfsvergunning, je wordt dan gezien als tijdelijke inwoner van het land). Dit kun je doen bij de Nederlandse ambassade, en hiervoor heb je een aantal papieren nodig (o.a. over wat je komt doen en toestemming van een werkgever bijv.).

• Cindy

hoi hoi,

Ik ben vorig jaar ook voor vier maanden naar tanzania geweest (ook stage en reizen). Ik heb in nederland ook een visum voor 3 maanden genomen. ik ben binnen die drie maanden een week naar rwanda geweest om rond te reizen en daar heb ik een visum voor rwanda gekocht. weer terug in tanzania kocht ik bij de grens weer een visum voor tanzania.

je kunt dus ook, als je de mogelijkheid hebt, het land verlaten en bij de grens weer een nieuw visum kopen.

succes!

Cindy