Zelf reizen en lodges

• Sandra

Wij willen in september naar Tanzania. Wanneer ik reisverhalen lees of hier kijk op het prikbord merk ik dat zelf reizen en kamperen goed te doen is. Maar weet iemand ook of het goed mogelijk is om toch zelfstandig te reizen maar tijdens een safari gebruik te maken van lodges. En ook weer de vraag wie is er dan wel of niet te vertrouwen.

Alle tips zijn welkom

• Loes

Het verblijf in lodges is vast wel zelf te regelen, het zijn hotels die je kunt bespreken. Het is eenvoudiger om dit via een touroperator te doen, die op deze site genoemd worden lijken me betrouwbaar. Weet niet of dat een antwoord is op je vraag?

• JMP

Volgens mij is zelf reizen niet altijd mogelijk, zo meen ik dat je in Ngorongoro de krater alleen binnen komt met een officiele gids.

Ik zou overigens voor Ngorongoro sowieso kiezen voor een lodge, omdat het in september bitter koud en vochtig kan zijn op een camping (je zit boven de 2000 meter hoogte).

Ik ben in de serena lodge geweest, veel amerikanen maar een prettige plek. Vanuit de lodge worden ook wandelingen georganiseerd, bijvoorbeeld naar de top van de kraterrand of naar een dichtbij gelegen masai dorp (niet die toeristendorpen). Zeer aan te bevelen.

jm

• Silvia

Hallo,

Zelf reizen in Noord Tanzania is goed te doen en niet duur. In Arusha zitten veel bedrijfjes die safari's verkopen. Controleer bij de toeristeninformatie even naar hun betrouwbaarheid. Daar ligt een zwartelijst van onbetrouwbare organisaties.

Camperen is goed te doen. De krater is inderdaad koud, maar met een goede slaapzoek zeker goed te doen. Verwacht niet overal warmwater etc. want dat gaat je niet lukken. Lodges zijn vaak een stuk duurder.

• pien

Silvia, aan wat voor prijzen moet ik denken als je het hebt over niet zo duur?

• Silvia

Wij hebben een driedaagse safari geboekt voor $ 85,– pp per dag all in.

Dat is dus de safari de overnachtingen op campsites inclusief, tent, matje, slaapzak, eten, entree, vervoer. Alleen frisdrank en sterke drank moet je nog zelf betalen.

Verder hebben wij her en der overnacht voor zo'n $10,– tot $20,– voor een 2 persoonskamer met douche en toilet.

Hopelijk heb je hier iets aan anders hoor ik het wel.

Succes