Tips gevraagd

• Ian

Wij (2 personen) willen graag in 2004 naar Tanzania. 3 tot 4 weken. Safari ontspannen. (als de conditie het toelaat is de kilimonjaro een optie)

Wij vragen uw tips en adviezen mbt het volgende.

Wanneer kunnen we het beste gaan? (of wanneer niet? ivm regen b.v. )

We willen (liever) niet georganiseerd vanuit Nederland reizen. (geen zin om 3 weken aan een groep vast te zitten).

Het liefst zouden we met een 4x4 door Tanzania reizen en op campings oid overnachten.

Graag advies en reacties

Ian

• Loes

Als je niet via een reisorganisatie wilt gaan, kun je een natuurlijk alleen een vliegticket kopen. Je kunt vanuit Nederland van tevoren een safari boeken (veel touroperators staan op deze site). Met openbaar vervoer rondreizen lijkt me het makkelijkst. Hotelletjes zijn er voor een paar euro, en in de grote steden voor +/- 10 euro. Sla er de Lonley planet of rough guide op na. Ontspannen kan op Zanzibar, mooie stranden, goedkope hotels, lekker eten.

De regen valt van april tot juni ongeveer. al heb ik daar dit jaar niet veel van gemerkt in het oosten van Tanzania. Daarvoor en daarna is het erg warm. Eind van het jaar weet ik het niet precies. hoogseizoen is in onze winter, en in juli-augustus. Dan liggen ook prijzen ietsje hoger.

Succes!

• Silvia

Hallo,

Wij zijn zel fin september geweest en dan is het qua temperatuur goed, voor safari's goed en voor beklimmen van de Kili ook.

Reizen in Noord-Tanzania is goed op eigen gelegenheid te doen. In Aruha zijn genoeg mogelijkheden om safari's te boeken of de trip de Kili op te bespreken. Dit laatste kan ook rechtstreeks aan de voet van de Kili. Autohuur is enorm duur in Tanzania.

Succes