Zanzibar of maleisie

• Martijn en Herma

Hallo allemaal,

Wij staan voor de keus om naar Maleisie te gaan (een rondreis) of naar Kenia met een verlenging op Zanzibar. Voor ons een erg moeilijke keus. Kunnen jullie ons helpen? Wie heeft er leuke tips of weetjes over Zanzibar, alle info is welkom. Als we naar Zanzibar gaan gaan we 9 dagen inclusief vluchten van en naar Mombasa, is dit lang genoeg of veels te kort?

Hoop op veel reacties

Alvast bedankt

Martijn en Herma

• Loes

Ik ben 10 dagen op zanzibar geweest. Er zijn enkele excursies die je kunt doen, en snorkelen. Stone town kom je zowiezo, is leuk om een dagje rond te kijken en andere dagen van daaruit excursies te doen. Noordkust en oostkust zijn fijn om te relaxen, daar zijn mooie stranden. Behalve snorkelen is er verder niet veel te doen. noordkust is drukker en toeristischer, verder komen ze op hetzelfde neer. 9 dagen is prima om bijv 4 dagen in stonetown te zijn en 3 dagen noorden of oosten. Dan heb je nog 2 reisdagen.

Van Maleisie weet ik niets, van Zanzibar weet ik dat het goedkoop is, lekker eten en er heel mooi uit ziet. Veel plezier!

• Johan Banis

Loes schreef:

> 9 dagen is prima om bijv 4 dagen in stonetown te zijn en 3 dagen noorden

> of oosten. Dan heb je nog 2 reisdagen.

> Van Maleisie weet ik niets, van Zanzibar weet ik dat het

> goedkoop is, lekker eten en er heel mooi uit ziet. Veel

> plezier!

Ik was begin juni 1 dag op Zanzibar, in Stonetown, en ik werd hartstikke gek van de gidsen die wel zeer opdringerig waren. We hebben er zelfs eentje moeten afkopen om vooral ons met rust te laten. Ik zou niet weten wat je 4 dagen in Stonetown zou moeten doen. Als je wilt snorkelen enzo zou ik dat zeker niet in Stonetown doen maar ergens anders op dit prachtige eiland. Stonetown is mooi, daar niet van, maar wel een gekkenhuis. De rest van Zanzbar ken ik alleen van horen zeggen en moet buitegewoon de moeite waard zijn, voor een weekje.

Johan Banis

• Loes

Klopt, je moet de gidsen van je afslaan (was ik even vergeten, was ik al gewend omdat ik er woonde). Ik bedoelde dat stone town makkelijk is om te verblijven en vandaar uit excursies te doen. 1 dag zelf rondwandelen en de andere dagen iets buiten de stad.

• Ivo

Als je op Zanzibar gek wordt van de gidsen, dan moet je sowieso niet naar Kenia. Het is een cultuur (door het toerisme) laat maar zeggen.

Ik heb geen last gehad van de gidsen. Ik had na 3 weken Kenia/Tanzania met een afsluiting op Zanzibar alleen genoeg van de souvenierverkopers.

Zanzibar vind ik de moeite waard. In Stone Town zou ik me wel 2 of 3 dagen kunnen vermaken, al was het maar om hele mooie foto's van alle mensen daar te maken. Een dag of 4 op de rest van het eiland lijkt me zat.

Maleisie ken ik niet, maar zou voor mij ook geen overweging ten opzichte van Africa (Kenia) zijn. Ik zou zeggen meteen naar Kenia.

Groet,

Ivo

• Bas en Inge

Hoi Loes,

In oktober gaan we een 9-daagse safari doen in Tanzania met een 6-daagse verlenging op Zanzibar. Omdat wij nog zitten te twijfelen tussen 2 hotels, t.w. het Karafuu Village (Zuidoostkust) en het Mapenzi Beach Club hotel (Oostkust), willen we wat meer informatie omtrent de duikmogelijkheden rond deze hotels.

Weet jij bv. of er in de buurt van het Mapenzi Beach Club hotel een duikcentrum zit?

En heb je nog tips over de bezienswaardigheden die we zeker niet moeten missen op Zanzibar?

Groetjes,

Bas en Inge