werken / vrijwilligerswerk

• hilde

Hallo,

zo rond november wil ik graag voor 4 maanden naar Tanzania. Ik wil daar ook graag ‘ werken’ , bijvoorbeeld meedoen aan een project of vrijwilligerswerk, het maakt me niet zo heel erg veel uit. Voor ongeveer 2 maanden. Wie weet iets of kan mij verder helpen?

Alvast bedankt, groetjes Hilde

• Loes

Hoi Hilde,

Ik heb vanuit mijn opleiding in Tanzania gewerkt, waardoor ik een werkplek heb kunnen regelen. Mijn ervaring is echter dat je niet ‘zomaar’ ergens kunt gaan werken. Ik heb van bepaalde kindertehuizen gehoord dat je eerst verplicht een talencursus moet volgen en dan minstens 3 maanden moet blijven. Misschien heeft iemand anders wel tips, maar mijn indruk was dat de mensen genoeg hebben aan zichzelf, en het fijn vinden als blanke mensen geld komen brengen maar dat ze niet zoveel kunnen met iemand die gewoon even komt werken.

Goed, hier heb je dus niet zoveel aan. Ik wil je wel graag meer informatie geven als je vragen hebt, want ik heb ook rondgereisd. Het land is zeker de moeite waard!!

Groetjes Loes

• nasir

ik ben actief in tanzania in allelei activitet en ik ben op zoek naar mensen die wil me doen in bv. opzeten van backpacker is dat iets voor jou.veel mensen daar heben geen fast doel.ze hebben wel hersen maar ze willen niet gebruiken.

als gweentreceerd over mij u kunt ook mij bellen 06 27576287/ e mail