Ik heb op een aantal websites gelezen dat je Mikumi Village zelf kunt bereiken voor 10 US$ met de Scandinavia Bus Service vanuit Dar es Salaam, per persoon enkele reis en dat je zo een hoop geld uit kunt sparen. Er staat echter nergens bij vermeld hoe je dit grote voordeel verder kunt benutten in je safariplannen voor Mikumi National Park. Want hoe pak je dit dan verder aan? Straks staan we daar in Mikumi Village op een paar kilometer van de grens van het park en wie neemt ons verder voor een acceptabel tarief mee op safari? Ik zoek me suf maar kom er niet achter hoe ik vanuit het dorp een safari verder kan organiseren.
Is er toevallig iemand die hier positieve ervaringen mee heeft? Of zijn we toch aangewezen op georganiseerde safari tours vanuit Dar (naar welk park dan ook)? En wie heeft dáár dan nog goede tips over, met name acceptabele prijzen voor goede ervaringen? Over de trein naar Selous (TAZARA) heb ik al veel gelezen, met name ook dat de terugreis naar Dar dusdanig onbetrouwbaar is dat je hier eigenlijk niet op kunt rekenen… en dan zit je met georganiseerd vervoer en rijzen de prijzen alsnog accuut de pan uit…