Hoi,
Nou, ik ben vorig jaar 4 maanden in Tanzania geweest en over 2 weken ga ik weer. We hebben toen ook een safari gedaan en zijn blij dat we nu naar Zuid-Afrika gaan voor de safari's dan want dat is zoveel goedkoper. Dus ik moet je helaas een beetje teleurstellen. Tanzania is een duur safari land maar wat jij hebt gehoord is wel iets te veel. De toegang tot alle national parks per 24 uur 25 dollar, maar 30 zou kunnen. Wij betaalden 25 maar dat was vorig jaar en prijzen zouden nog omhoog gaan. Wij hebben een safari gedaan met gids (driver) en kok en slapen in tenten midden in het wild. Geen luxury tented camps ofzo hoor, maar gewoon van die koepeltenten tussen het wild (rond de 70-80 dollar per dag inclusief alles, dus ook 3 maaltijden per dag en auto en toegang). Er zijn mogelijkheden om Serengeti zelf te doen, maar je moet een professionele gids bij je hebben. Als je wil heb ik wel een emailadres voor je van een vriend die een tourcompany heeft in Tanzania en betrouwbaar is (want dat is nog moeilijk). Je kan hem precies de vragen stellen die je wilt en als je ooit iets met hem wil boeken, vertel hem dat je het van ons hebt en hij geeft je een goede prijs! Zijn naam is Lazaro, woont in Arusha en zijn emailadres is nsee31@yahoo.com. Je mag ook altijd mij mailen als je meer wil weten ik zal proberen je vragen te beantwoorden. Serengeti doormiddel van een budgetcampingsafari verkennen was voor ons echt een bijzondere ervaring! Maar zo gebruikelijk als dat het in Zuid-Afrika is om zelf door parken te rijden is het niet in Tanzania, al is het wel mogelijk. Veel succes ermee en misschien tot ziens,
Groetjes,
Cindy