Great Migration

• Ingrid

Hallo allemaal,

ik heb plannen om volgend jaar te gaan trekken in Tanzania. Nu lijkt het mij geweldig om de Great Migration mee te maken, maar ik kan hier nog niet zoveel informatie over vinden. Kan iemand mij vertellen wanneer en waar dit nu precies plaatsvindt en of er mogelijkheden zijn voor toeristen om dit mee te mogen maken?

Alvast bedankt!

• Josine (beheerder)

Meestal is de migratie eind juli / begin augustus.De gnoes trekken dan van de Masai Mara in Kenya naar de Serengeti in Tanzania. Moet echt geweldig zijn om mee te maken! Hou er wel rekening mee dat de parken in deze periode overspoeld worden door toeristen. Je kan je safari regelen bij een van de véle touroperators die Tanzania en Kenya rijk zijn. Succes!

• agnes

hallo Ingrid

Ik heb dit met mijn man en kinderen meegemaakt een aantal jaren geleden.

Het was in Kenya aan de Mara river op 1 Augustus in de masaai mara .Ik weet dat nog omdat een van de kinderen die dag jarig was.

Het was zeer indrukwekkend en we hebben uren staan kijken en filmen!!

Als je in Tanzania in Same komt is daar op Vrijdag een boeiende Masaai markt vlak in de buurt.Ik ben daar eind vorig jaar geweest en vond het geweldig.Geen andere toeristen en heel puur.

groeten Agnes

• Peter

Ingrid,

Weet jij iets over de overnachtingsmogelijkheden in Same?

Wij willen in jullie van daaruit het nabijgelegen Mkomazi Nt. Park bezoeken.

Peter

• Ingrid

Ten eerste allemaal bedankt voor de info. Ga er achteraan.

En Peter, ik ben er nog niet geweest. Kan je helaas nog geen informatie geven. Maar succes verder.

Sorry trouwens voor de wat late reactie!

• agnes

In Same kun je overnachten in het Elephant hotel.Het ligt aan de weg vlak bij de ingang naar het park, iets voobij Same .Het hotel is onlangs opgeknapt en ziet er keurig uit.

In Same zelf kun je ook slapen in de womans hostel op de compound van de bischop.Het kost ongeveer 12 dollar incl. eten en is zeer eenvoudig,maar wel leuk.

In het park hebben wij niet veel wild gezien,maar landschappelijk is het erg mooi.

groet Agnes.