Hoi
Ik ben in het begin van dit jaar 2,5 maand in Tanzania geweest, onder andere in het zuiden. Ik ben helaas niet naar de parken geweest die je noemt (Ruaha wel met de bus doorheen gekomen, maar verder weinig van gezien). Ik denk dat je in die parken wel wat duurder uit bent, maar ongetwijfeld is het daar minder druk.
Als je wilt kun je eens kijken op www.simba-expeditions.com, een website die ik heb gemaakt voor iemand uit Arusha die al heel lang als gids werkt. Hij heeft vroeger in het zuiden gewoond en kan je misschien meer vertellen. Zijn e-mail adres is simbaexpedition@yahoo.com
Ik vond trouwens Iringa en Mbeya erg prettige stadjes om te verblijven, lekker rondhangen en niks doen, het dagelijks leven daar een beetje bekijken. Vlak bij Mbeya is ook een prachtige krater, Ngozi genaamd, en daar kun je naar toe, is een vrij pittige wandeling meer erg mooi. Helaas was het toen ik daar was halverwege de wandeling heel hard gaan regenen, ben toch helemaal naar de top gelopen maar toen ik daar kwam kon ik weinig van het meer in de krater zien door mist en regen. Je moet er met een gids heen, maar pas wel op, want ze proberen om meer geld van je te krijgen als je eenmaal boven bent, en dreigen dat ze de weg terug (door dicht begroeid regenwoud) niet zullen wijzen, Ik heb echter niet toegegeven en ze hebben me toch netjes terug gebracht. Is wel zeker de moeite waard.
Wat ook erg mooi is, is Matema, een heel klein dorpje aan het noordelijkste puntje van Lake Malawi, en dus nog net in Tanzania. Is een prachtig meer, heel helder water, je kunt er zwemmen en er is een strand met strandhuisjes waar je kunt overnachten.
Groeten en heel veel plezier, Niqui