Hoi Kim,
Over het reisbureau kan ik je helaas niets vertellen. Wel over Zanzibar… Het is echt een geweldige plek!! Ga vooral eens eten bij The Blues. Je kunt eigenlijk niet om dit restaurant heen.. Het staat midden in het centrum van Stonetown aan het strand en is gebouwd op palen in het water. Ze hebben daar echt super lekker cocktails!! Ook is Mercury's een erg leuke tent. Deze tent is zeer bekend en is vlak bij de haven, waar je met de boot aankomt op Zanzibar. Het is zo genoemd omdat Freddy Mercury van Queen op Zanzibar is geboren. Je kunt ook zijn geboorte huis bezoeken.
Verdver moet je echt eens kijken naar de zonsondergang in het Africahouse. Het stelt echt niet veel voor, maar je hebt er een geweldig uitzicht!! (Staat trouwens ook in de lonely planet)
Je vroeg ook wat je absoluut niet moet doen. Dat is 1 ding.. Als je aankomt met de boot, wordt je overladen door de locale bevolking die zich aanbieden om je te wijzen naar een hotel. Hoteleigenaren zijn hier niet blij mee! (zij moeten namelijk dan weer een bedrag aan die mensen afgeven) Sorry, jij gaat natuurlijk met het vliegtuig. Ik weet niet of ze daar ook zo staan te dringen, maar goed hou er wel rekening mee. In je lonely planet staan echt voldoende leuke adresjes waar je terecht kunt.
Een leuk hotel is, ik weet niet meer zeker hoe je het schrijft, het shangani hotel. Dit zit een straat met dezelfde naam, schuin tegenover een internetcafé. Het is geen supergoedkoop hotel, maar ook niet heeeeel duur. Je ontbijt daar boven op het dak en dan kijk je zo Zanzibar over. (erg gaaf met zon's opgang)
Wat echt leuk is om te doen is een tour over het eiland. Ik ben samen met mijn reisgenoot helemaal naar het noorden van het eiland getourd op een gehuurde motor. Je komt dan echt op stranden die helemaal voor jou alleen zijn. Je kunt dit natuurlijk ook doen met de dalla dalla, die brengen je ook zowat het hele eiland over.
Ook kun je op Zanzibar fantastisch duiken. Zo'n introductie duik kost ongeveer 50 dollar en dan ben je zo'n halve dag op zee.
Mocht je nog meer willen weten over Zanzibar of Dar es Salaam dan hoor ik het wel. In iedergeval alvast een hele fijne reis gewenst
San