hoeveel kost overnachten?

  • loes van der zwet

    Hallo,

    Ik wil in november/december naar Tanzania. Ik wil graag weten hoeveel ongeveer een overnachting kost in een guesthouse in Tanzania. Voor een goedkope kamer, ik heb geen warm water nodig en het hoeft niet super schoon of mooi te zijn.

    Eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

    Ik hoop dat jullie mij deze informatie kunnen geven.

    Harstikke bedankt,

    Loes

  • Anita

    Hallo Loes,

    Je kan eens kijken op de volgende website. www.africanheart.com

    Bij accomodaties zijn er enkele hotels bij waar wij (mijn gezin en ik) hebben gelogeerd, niet duur, toch warm water,maar prijs -kwaliteit best wel goed.

    in Arusha: Hotel Fort Des Moines

    in Dar Es Salaam: Safari Inn (in het hotel een internetcafé)

    in Zanzibar: Stone town: Kalingi's garden (superleuk !!!)

    Groetjes van Anita

  • Niqui

    Hallo Loes

    Ik ben in januari/februari/maart in Tanzania geweest (en hoop in december weer terug te gaan). Overnachten is heel goedkoop in de meeste guesthouses. Op de goedkoopste plaats heb ik ongveer 1500 Tsh betaald, (toen kreeg je voor 1 dollar ongeveer 860 shilling, ik weet niet wat de koers nu is, een tijdje geleden was 'ie nog gunstiger), maar op sommige plaatsen ook rond de 4000.

    Goedkoop in Arusha is Mashele of Kitundu Guesthouse, 3000 shilling.

    Af te raden in Arusha (verschillende mensen gesproken waarvan geld door het kamermeisje is meegenomen, en de manager van het hotel doet er niets tegen) is Meru House Inn. En als je met de bus aankomt in Arusha, kunnen mensen van dat hotel die je met een jeep ernaar toe willen brengen, erg overtuigend zijn.

    In Dar is een goedkoop hotel in het centrum vlakbij het treinstation (sorry, ben de naam effe kwijt). Hebben ze ook lekkere en goedkope lunch.

    In Zanzibar is het een heel stuk duurder, er zijn alleen hotels, geen echte goedkope guesthouses, ik denk dat de goedkoopste rond de 15 a 20 dollar is. Maar Zanzibar is zeker wel de moeite waard om toch heen te gaan.

    Als je geluk hebt, kun je in november op sommige plaatsen best goed handelen, december (zeker laatste 2 weken) zal dat lastiger worden omdat het dan hoogseizoen is, maar nog steeds goedkope plaatsen genoeg.

    Overigens: als je nog van plan bent om op safari te gaan, weet ik nog wel een heel goed adresje voor je. Als je meer wilt weten, mail me maar.

    Groeten en veel plezier, Niqui