Stage lopen in Tanzania

  • Mike

    Beste mensen,

    Ook ik wil een stage gaan lopen in Tanzania, Dar es Salaam in een hotel. Graag wil ik zou ik wat meer concrete informatie willen hebben over de volgende onderwerpen:

    - werkvergunning

    - visum

    - huisvesting

    - kosten levensonderhoud in Dar es Salaam (vergeleken bij Nederland)

    - andere nuttige en leuke tips

    Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn aangezien ik niet alles op internet kan vinden.

    Met vriendelijke groet,

    Mike

  • karin

    Hoi MIke

    Ikzelf heb een drietal jaar geleden stage gelopen in een ziekenhuis in tanzania. Vantevoren een paar dagen in dar es salaam geweest; maar daar is het vrij prijzig hoor. Corruptie druipt ervan af van hoteleigenaar, taxichauffeur of doanier. Het si volgens mij ook erg lastig een werkvisa te krijgen voor een jaar. Dez ekun je wel al inn Nl aanvragen, mijn ervaring hiervan is wel dat zij er te luchtig overd oen mbt mogelijkheid tot verlenging visum in tanzania zelf. Gelukkig haddenw e wat hooggeplaatste connecties aldaar welke de druk wel opvoerden; wel moesten daar behoorlijk wat dollars voor neergeteld worden.

    Nee dar es salaam zou mij niet echt trekken door datgene wat ik daar in enkele dagen van gezien heb. Zou eerder iets proberen te regelen in een hotel in Arusha of ZANZIBAR ook helemaal top!!

    Succes ermee.