individueel of georganiseerd

  • Nataschja

    Hoi,

    Ik wil in juli of agustus naar Tanzania en Zanzibar. Het liefst wil ik dat individueel doen, maar als ik het net rondkijk lijkt het alsof individueel ongeveer 3 keer zo duur is als georganiseerd. Heeft iemand daar ervaring mee?

  • Beheerder

    Nee hoor, het hoeft juist niet duurder te zijn. Je kunt je overnachtingen en eten etc. zelf bepalen wat vaak bij een georganiseerde reis best duur is, alleen als je op safari wilt, is het erg duur om dat alleen te doen. Dan kun je je het beste aansluiten bij enkele anderen. Maar Tanzania is geen duur land en als je het primitief aanpakt hoeft het (behalve dus de safaris) niet erg duur te zijn. Ga je als meisje alleen? Dan zou ik niet 's avonds reizen maar zorgen aan het einde van de dag een slaapplaats te hebben. Goeie reis!

  • Niqui

    Hoi Nataschja,

    ik ben in het begin van dit jaar ook naar Tanzania geweest, en ik heb voornamelijk alleen gereisd, en me inderdaad voor een safari aangesloten bij een klein groepje. Ik denk dat dat de beste manier is. Afhankelijk van wat voor eisen je stelt aan je ‘hotel’, kun je heel goedkoop leven daar, al vanaf 2 dollar per nacht heb je een redelijke, schone kamer en met een gerorganiseerde reis zul je veel duurder uit zijn. Ik heb geen enkele keer problemen gehad met het feit dat ik als vrouw alleen aan het reizen was, gebruik je gezonde verstand en ben je ervan bewust dat mensen daar over sommige zaken anders denken dan jij, dan komt alles goed.

    Als je het adres wilt van de gids die mijn safari heeft geregeld (en wat enorm aan te raden is!) laat het maar even weten.

    Veel plezier!