veel informatie over Tanzania

  • Richard van Leeuwen

    Het klopt dat het een beetje onduidelijk is! Dar es Salaam zou tot de verhuizing van de regeringsdiensten naar Dodoma gelden als de hoofdstad van Tanzania en zou dat dan zijn geweest sinds 1891 (daarvoor was Bagamoyo de hoofdstad). Dit zou plaatsvinden rond de eeuwwisseling, maar is nog steeds niet gebeurd naar mijn weten. Dodoma geldt als het hoofdkwartier voor de CCM. Dit was destijds de regeringspartij (ten tijde van Ali Hassan Mwinyi) en is het volgens mij nog steeds. En zoals gebruikelijk in veel afrikaanse landen maakt elke geboortestreek van een president en het gebied rond de kern van zijn politieke partij een enorme economische ontwikkeling mee.

    Het overgrote deel van de economische activiteiten vindt nog steeds plaats in Dar es Salaam en wordt door het buitenland ook nog steeds gezien als de hoofdstad. Daar bevinden zich ook nog steeds alle ambassades.

    Richard

  • Marthijn

    Hallo,

    Ik wil van de zomer zo low-budget als mogelijk naar Tanzania. Kan iemand mij inzicht geven in de kosten van overnachtingen, vervoer, safari's e.d.?

    Alvast hartelijk dank,

    Marthijn Graafland

  • Jessica Kuijper

    hoi Richard,

    zou jij mij kunnen vertellen of er ook geldautomaten zijn in Tanzania waar je met een maestro/ cirrus bankpas kunt betalen. Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten,

    JessicaRichard van Leeuwen schreef:

    >

    > Hallo geinteresseerde!

    >

    > Van 1994 tot eind 1997 woonde ik in Tanzania. Ik heb veel

    > informatie en tips. Als je meer wilt weten, mail me dan.

    >

    > Ik kan je ook meer informatie geven over Benin waar ik me nu

    > bevind.

    >

    > Richard

  • Marjan

    Hoi Richard,

    Ik ben van plan om samen met mijn zus een reis van 6 maanden te ondernemen naar Zuidelijk Afrika, waar onder ook Tanzania. Mijn vraag is of ik ons visum al kan regelen in Nederland (of eventueel in Jo'burg waar wij aanvliegen), of er genoeg pinautomaten zijn in de grote steden en of jij misschien iets af weet van de situatie in omringende landen, is het bijvoorbeeld veilig om naar Malawi te gaan, waar een hongersnood is geweest en naar Zimbabwe?

    Alvast heel erg bedankt!

    Marjan

  • Ilse den Hartog

    Beste Richard,

    Afgelopen zaterdag ben ik terug gekomen uit kenia waar ik een jaar heb gewerkt op een straatkinderenproject in Nairobi van Don Bosco. Ook werkte daar een jongen die uit Tanzania kwam, Dodoma.

    Dat is mijn vriendje geworden en we zijn in stilte aan het plannen hoe we nu verder moeten. Ik zou daar graag willen wonen en werken maar ik weet uberhaupt niet of daar mogelijkheden voor zijn. Hoe staat het precies met de man-vrouwverhoudingen?Kun je me misschien wat tips geven hoe ik te weten kan komen of ik ergens een beetje een baan kan vinden?

    Ik hoor wel van je, alvast bedankt,

    Groetjes Ilse

  • Ilse den Hartog

    Beste Richard,

    Sinds afgelopen zaterdag ben ik terug uit Kenis waar ik een jaar op een straatkinderen project van Don Bosco in Nairobi heb gewerkt.

    Ook werkte daar een jongen uit Tanzania, Dodoma. Hij is mijn vriendje geworden en we willen nu kijken of het mogelijk is samen verder te gaan. Daarvoor zou ik graag naar zijn woonplaats willen verhuizen maar daar ook willen werken.

    Weet jij misschien of daar eventueel banen zijn en of het daar een beetje gebruikelijk is dat een vrouw daar ook werkt?

    Alvast bedankt en ik hoor wel van je,

    Groeten Ilse

  • rob

    Goedendag, zou u ons mischien van informatie kunnen verschaffen over de huizenmarkt in Tanzania, op internet kan ik weinig vinden.

    Wij zijn van plan om ons te vestigen. Heeft u informatie en of contacten met makelaars.

    Met vriendelijke groeten,

    Rob

  • Bas en Inge

    Hoi Richard,

    Wij gaan in oktober een 9-daagse safari doen door Tanzania, daarna nog 6 dagen verblijf op Zanzibar.

    Heb je voor ons nog wat leuke tips voor het verblijf op Zanzibar?

    Ook willen we daar graag duiken.

    Nu bestaat er een mogelijkheid om je eigen duikspullen mee te nemen, alleen is ons vertelt dat er op de binnenlandse vlucht weleens moeilijk kan worden gedaan over overgewicht. Weet jij ons daar meer over te vertellen?

    En weet je toevallig of er in de buurt van het Mapenzi Beach Club hotel een duikcentrum aanwezig is? Of zijn er aan de Oostkust van Zanzibar genoeg duikcentrums aanwezig waar je zo een duikexcursie kan boeken?

    Groetjes,

    Bas en Inge