Tanzania Mei 2014

  • mdekker80

    Goedenavond Tanzaniagangers,

    Mogelijk stel ik al gestelde vragen, waarvoor mijn excuus.

    Wij willen van 17 Mei t/m 6 Juni naar Tanzania en Zanzibar.

    Echter door de vele websites zie ik de bomen door het bos niet meer..

    We willen vooral wildlife zien en afsluiten in Zanzibar.

    We hebben een leuke ticket gezien met aankomst op Dar Es Salaam.

    Kunnen we in Mei naar Tanzania gezien het regenseizoen?/ Ik lees dat de wegen niet goed begaanbaar zijn.

    In Zuid-Afrika hebben we een auto gehuurd. Ik lees overal dat dit voor Tanzania niet verstandig is. Wie heeft er tips voor evt autohuren met chauffeur?

    De migratie van wild is in Mei vnl in het westen van Tanzania. Is dat te te bereiken vanuit Dar Es Salaam??

    Ik hoop dat ik wat leuke tips krijg zodat ik opweg geholpen ben met het uitstippelen van onze reis,

  • Marjolijn

    Goedemorgen,

    Ik heb zelf 13 jaar in Tanzania gewoond en kan je zeggen dat mei/ juni een prachtige periode is om naar Tanzania te gaan. Het is officieel het regenseizoen, maar dat betekend in Tanzania niet geen dagen regen. meestal een korte bui en daarna klaart het weer op. De temperatuur is door het hele land aangenaam. Op sommige hoger gelegen plekken (bijvoorbeeld Arusha, boven bij de Ngorongoro Krater of de hellingen van Kilimanjaro) kan het ‘s ochtends en ’s avonds frisser zijn, maar het blijft een fijne periode.

    De wegen zijn dan goed begaanbaar. Alleen in de parken in het zuiden van Tanzania minder omdat daar vele rivieren zijn die overlopen waardoor de wegen wel onbegaanbaar worden. In het noorden van Tanzania (oa Serengeti, Ngorongoro Krater etc.) is het in die periode prima! Vanuit Dar-es-Salaam kunnen jullie per vliegtuig of auto (8 uur rijden) naar Arusha. En daar de safari beginnen, o.a. naar het midden/ westen van de Serengeti waar de migratie zich dan ongeveer zal bevinden.

    In Tanzania is het niet echt gebruikelijk om zelf een auto te huren en op pad te gaan. Het best kan je op safari gaan met een safari bedrijf die over goede auto's en professionele gidsen beschikt. De rest van de reis (bij steden of op de eilanden) kan je bijvoorbeeld alleen accommodatie reserveren en de rest op eigen gelegenheid.

    Mocht je meer tips of informatie wensen dan kan je altijd contact met mij opnemen via marjolijn@exploretanzania.nl.

    Met vriendelijke groet, Marjolijn Pronk