Safari Serengeti/Ngorongoro ter plekke boeken

  • Irana

    Hallo allemaal,

    Mijn vriend en ik vertrekken in oktober voor een half jaar naar Azië en Afrika.

    In Afrika reizen we door Tanzania en hier willen we graag de Serengeti en Ngorongoro bezoeken.

    We twijfelen echter of we dit van te voren moeten vastleggen of ter plaatse. We arriveren 15 januari 2014 in Nairobi en willen dan richten Tanzania reizen.

    Wat ik zo heb gelezen is dat het de eerste drie maanden van het jaar erg druk is op de Serengeti vanwege de wildmigratie, welke wij ook graag willen zien.

    Vanwege deze drukte is het dus mogelijk dat alle tours, accomodaties en kampen vol zitten. Wij kunnen echter nog moeilijk zeggen welke data we exact de safari willen doen en daarnaast willen we het liefst zo min mogelijk vastleggen. Echter, als de kans echt groot is dat we hierdoor een safari naar de eerder genoemde parken mislopen, dan toch maar vastleggen.

    Kan iemand mij vertellen of het in de betreffende periode nog goed mogelijk is om een safari te boeken vanuit Nairobi of Arusha? Of is het verstandiger om het van tevoren vanuit Nederland vast te leggen?

    Groeten,

    Irana

  • Kiboko

    Beste Irana,

    kijk maar eens op www.mel.inafrika.nl.

    Mocht je nog meer willen weten kun je ons via de “info” button op de site een mail sturen met je vragen.

    Kwaheri,

    Kiboko

  • Marjolijn

    Beste Irana,

    Wanneer je een kwalitatief goede safari wenst en zeker wilt zijn van de mooiste locaties dan is het verstandig om dit bij een goede touroperator vast te leggen. Dit moet op het laatste moment ook nog kunnen, afhankelijk van beschikbaarheid van lodges. Explore Tanzania heeft eigen Green Camps en het is bij die organisatie heel goed mogelijk om op het laatste moment nog een safari te reserveren. Omdat zij auto's en kampen in eigen beheer hebben is er veel (op het laatste moment) mogelijk.

    Met vriendelijke groet,

    Marjolijn