2012

  • dippi

    Hallo,

    Ik ben alvast bezig met de voorbereidingen voor een vakantie naar Tanzania in 2012,

    en heb daarbij een aantal vraagjes :

    Wat is de beste reistijd (zelf dacht ik aan september) ?

    Wie kan mij een aantal adressen geven van locale safari aanbieders?

    Is reizen via Duitsland (Dusseldorf) naar Arusha een mogelijkheid?

    Welke parken zijn naast de Serengeti en Ngorongoro en Tangire nog meer de moeite waard , en waarom?

    Gr Dippi

  • Mel

    Lokale aanbieders :

    African Heart

    Ajabu Adventures

    Flash Safaris

    Allen zeer goede en betrouwbare organisaties waarmee je in NL kan

    communiceren.

    Reistijd september is OK, maar ligt eraan waar je naartoe gaat. Voor het

    noordelijke circuit is het prima.

    Goedkope tickets zijn idd. verkrijgbaar v/a Dusseldorf of Brussel.

    Om geld te sparen kun je ook bv met Turkisch of Egypt op Nairobi aanvliegen

    en dan de shuttle nemen naar Arusha (maar daar moet je wel zin in hebben,

    is een lange trip).

    Als je het noordelijke circuit doet zijn bovengenoemde parken echt mooi.

  • kerst

    Wij gaan over een week (november 2011) met Hofland Expeditions, is ook een Nederlander Menno Hofland, hij woont in Arusha, www.hoflandexpeditions.nl

    Wij gaan deze safari bij hem doen op aanraden van mensen die deze reis gemaakt hebben en zeer tevreden waren.

    Veel plezier met de voorbereidingen.

    gr. Monica

  • Ben & Marion

    Kijk ook eens op www.caracalsafaris-tz.com

  • Emiel Theloosen

    Wij hebben afgelopen oktober een fantastische safari gehad via privesafari.com

    We zijn gevlogen met Turkish Airlines via Istanbul naar Nairobi. Daar hebben we eerst een paar dagen Maasai Mara gedaan (echte aanrader!) en zijn daarna via het victoriameer de Serengeti ingegaan. Via de Serengeti hebben we de Olduvai Gorge, NgoroNgoro en de Tarangire nog gedaan. Daarna in de buurt van Moshi twee dagen tussen de masai geleefd in een klein dorpje.

    De vakantie hebben wij afgesloten met een weekje zanzibar. Als ik je één tip mag geven: Plak dat er achteraan. Het geeft je de mogelijkheid om even te bekomen van alle ervaringen tijdens de safari.

    Het mooie aan Privesafari vonden wij dat je in tenten slaapt met eigen gids en kok. Geen andere mensen, alleen je eigen gezelschap

  • patrick

    Kosten???

  • Joke

    http://www.rafikitours.biz

    informeer hier eens. Heb ik meerdere malen een safari meegedaan

  • PriveSafari

    Beste Emiel,

    We willen je complimenteren met de geweldige website die jullie als the Small Five over de safari hebben gemaakt.

    http://www.theloosen.nl/afrika/

    Voor iedereen met een liefde voor Kenia en Tanzania een aanrader!

    Met vriendelijke groet

    Prive Safari

    www.privesafari.com

  • Emiel Theloosen

    Hallo Privesafari,

    Bedankt voor de complimenten. Via deze website blijft deze geweldige herinnering (exact een jaar geleden) lekker levend.

    Het mooiste aan onze reis was de afwisseling. De Masai Mara, het varen over Lake Victoria, de eindeloze Serengeti, de Ngorongoro krater, het ruwe van Tarangire, het informatieve en gezellige van het bezoek aan de Masaï Oley Kuney, en ten slotte heerlijk relaxen en veel zien op Zanzibar!

    Even een vraagje, ik weet dat er in het verleden kalenders waren van de Lengasiti Masaï. Zijn die nog steeds te bestellen? Wij zouden graag ons steentje willen bijdragen (naast de meegenomen schriftjes en pennen) aan de school in het dorpje.

    Groetjes Emiel Theloosen

    PS, een uitgebreide versie van het verhaal op onze website heb ik als dagboek uitgebracht en is te bestellen via de volgende website, misschien een tip voor nieuwe safari gangers om in de sfeer te komen en te lezen wat een tentsafari inhoudt.

    Dagboek The Small 5