Verschil tussen Kenia en Tanzania

  • Erik

    Misschien een rare vraag maar wat is er eigenlijk het verschil tussen Kenia en Tanzania. Zit namelijk te twijfelen om of alleen naar Tanzania, of alleen naar Kenia of naar allebei te gaan, en wat mis ik als ik het 1 doe en niet het ander.

    Alvast bedankt voor de antwoorden

  • Aad

    Beste Erik,

    Zie m'n reactie op de Kenia pagina.

    Groetjes:

    Aad

  • Aad

    P.S.

    Een combi (die heb ik gedaan) blijft natuurlijk altijd mogelijk, dan weet je namelijk zeker dat je niets mist!!!!!!!!!!!!

    Aad

  • Helma

    Hoi Aad,

    Wij hebben een combi reis gedaan, als eerste Tanzania en toen Kenia.

    Ons is Tanzania beter bevallen het is daar allemaal wat gemoedelijker en rustiger, Kenia is een stuk drukker en commercieler vinden wij.

    Het ligt er aan wat voor tijd je gaat, maar in September zijn de meeste gnoes, zebra's en alle antilope's nog in Kenia.

    Maar in Tanzania is ook nog genoeg te zien.

    Tanzania is een stuk droger als Kenia

  • Aad

    Hoi Helma,

    Dat vind ik nou echt grappig! Als men eerst naar Kenia is geweest en daarna Tanzania, zijn de meeste verliefd op Kenia en wordt Tanzania eigenlijk tekort gedaan en andersom geldt vaak exact hetzelfde!

    Maar je hebt wel gelijk! De Tanzanianen en het algemene straatbeeld is een stuk rustiger dan in Kenia, maar ik vond dat drukke juist leuk en wat het verschil in droogte betreft; wij zijn in november geweest en toen was het korte regenseizoen net aangebroken, dus frisse felle douches in Kenia en inderdaad, héél veel stof rond de Serengeti en Ngorongoro!!

    Ook in november waren er in de Serengeti nog massa's Gnoe's en Zebra's te spotten.

    Groetjes:

    Aad

  • Ruud

    héél veel stof rond de Serengeti en

    > Ngorongoro!!

    > Ook in november waren er in de Serengeti nog massa's Gnoe's

    > en Zebra's te spotten.

    Nou dat laatst klopt,

    wij zijn net terug uit Tanzania en de grote massa's gnoes en zebra's liepen niet op de plek die wij hadden gedacht. En inderdaad……stof, heel veel stof…….

    Overigens viel Ngorongoro wat stof betreft wel mee, maar de Serengeti,( wij zaten in de Ndutu-lodge, was erg stoffig.

    groeten

    Ruud

    www.afrikafotosafari.nl

  • Helma

    Hoi Ruud,

    Ik heb je site bekeken en de prachtige foto's, met wat voor camera heb je die gemaakt? Foto's zijn echt super.

    Met welke organisatie heb jij je safaris gedaan?

    Zet je de foto's van Tanzania ook nog op deze site?

    Wij zijn namelijk van plan om dit jaar weer naar Tanzania te gaan.

    Groetjes Helma

  • Ruud

    Hallo Helma, dank je voor je complimenten over de foto's.

    De safaris in Zuid Afrika en Namibie doen wij altijd op eigen gelegenheid, maar Botswana hebben wij met DrumbeatSafaris uit Maun gedaan. Echt een aanrader!!

    In Tanzania zijn wij weggeweest via BMS-travellers uit Mijdrecht. En ook dat is uitstekend bevallen, behalve dan dat het erg veel stof was maar dat kun je niet van te voren inschatten. Ook met BMS is het meer dan uitstekend verzorgd geweest.

    Geen op of aanmerkingen.

    En de foto's van Tanzania komen uiteraard binnenkort ook op onze website.

    De meeste foto's zijn met een 20D van Canon genomen.

    groeten

    Ruud

    www.afrikafotosafari.nl

  • Rob

    Is het niet eenvoudiger om vanuit Nairobi het Serengeti Nat. park en de Ngorongoro krater te bezoeken dan vanuit Dar Es Salaam? Mij lijkt dit een kortere route en goedkoper. Klopt dit?