Reis naar mwanza

  • siem

    Hoe lang duurt de reis van dar es salaam naar Mwanza?? Is het veiliger om de trein of het vliegtuig te nemen?? Heeft iemand hier ervaring mee??

  • yvonne

    Ik heb de reis andersom gedaan, dus van Mwanza richting Dar. We zouden totaal 2 nachten in de trein moeten slapen. Maar wij zijn halverweg in Dodoma uitgestapt. En de volgende dag met een bus verder gegaan. We hadden met z'n tweeen een 2 persoons coupe in de 1 ste klas. Je moet wel een aantal dagen van te voren boeken om een plaats te krijgen. Ik dacht dat het in Oktober 2001 ongeveer 100 gulden pp kostte. Ik vond het wel een leuke reis. Je kon eten van de restauratie kopen. Ze komen langs om een bestelling op te nemen. Anders kun je ook onderweg bij stations eten kopen.

  • karin

    Wij zijn met het vliegtuig gegaan; maar of je dat veel veiliger kon noemen weet ik niet. Leek namelijk allemaal een beetje bijeen gehouden te worden door verschillende elastiekjes. Nee de volgende keer kies ik voor een iets langere rit maar dan wel met de trein….lijkt me veel fijner.

  • miranda

    misschien een beetje laat, maar verstandig is om in ieder geval NIET tussen Mwanza en Dodoma met de bus te reizen. De weg is daar heel erg slecht en de bus waar ik in zat heeft in totaal 11 lekke banden gehad. Er schijnt een soort monopolie van bussen te heersen op dat stuk, dus ze kunnen alles maken, vinden ze…zelfs geen reservewiel meenemen, het was een hel tot Dodoma!!!