Swahili

  • siem

    Ik ga van sept t/m dec 2002 werken en reizen in Tanzania. Ik probeer Swahili te leren. Ik ben nu op zoek naar eenvoudige leesboekje in het Swahili. Heeft iemand een tip??

    Alvast bedankt, Siem

  • Webmaster

    Waar ga je werken in Tanzania en wat voor werk ga je doen? Kan je helaas niet helpen met een boekje Swahili maar ben gewoon nieuwsgierig..

  • Richard van Leeuwen

    Er bestaat een boekje “Swahili Made Easy” door J.F. Safari, ISBN 9976 1 0012 4

    Nazoeken op de site van de Koninklijke Bibliotheek (www.kb.nl) levert o.a. dit op:

    Boon, Kasper

    Titel: Swahili in 30 minuten : de super-spoed-cursus : bedoeld als kennismaking met de Edubox / samenst. Kasper Boon

    De super-spoed-cursus Swahili in 30 minuten

    Uitgave: Heerlen : Open Universiteit Bedrijfsopleidingen

    : PTT Telecom

    Jaar: 1993

    Opbouw: 24 cm - 40 p.

    Illustraties: ill

    Bronbestand: Algemene Catalogus

    Er stonden meer boeken op die site, wellicht dat je via die site aan een nuttig boek kan komen. Succes en veel plezier in Tanzania!

    Richard

  • Anne

    Ik heb zelf ook in Tanzania gewoond en gewerkt. Ik heb mezelf Swahili geleerd met het boek Teach yourself SWAHILI. Engelse uitgave welliswaar, maar er zit een bandje bij, en dan gaat het een stuk makkelijker om het te leren. Er zijn overigens ook veel site's waar je je swahili kunt oefenen.

    Teach yourself Swahili ISBN 0-340-62096-X

    Succes

  • Jenneke

    In Leiden wordt bij de opleiding talen en culturen van Afrika het volgende boek gebruikt:

    Kiswahili, msingi wa kusema, kusoma na kuandika (a foudation for speaking, reading and writing) van Hinnebusch en Mirza.

    Het is te koop bij boekhandel Kooyker in Leiden.

    Om echt iets te lezen zou je Mkataa Pema kunnen gebruiken, die wil ik je tegen betaling ook nog wel opsturen. Na de basis van Swahili te hebben, kan je dat boekje met woordenboek lezen. Het gaat over een stuk bos waar dieren leven als een samenleving, er kunnen makkelijk paralellen getrokken worden met het leiderschap in Tanzania. Succes!

    Jenneke